Vyvěste černé vlajky, Audi S6 a S7 pro Evropu je nafta s falešnými koncovkami

Vývoj u automobilek v posledních letech nám nějak přestává rozum brát. Tradičně outsiderské automobilky se derou do popředí a přinášejí modely jako třeba i30N performance a ty oblíbené, které vždy vedly divize se sportovními vozy nějak začínají bláznit. Jak jinak si totiž vysvětlit nejnovější modely Audi S6 a S7. V Audi se prostě rozhodli, že celý zbytek světa si zaslouží benzínovou verzi 2.9TFSI, ale zákony osekaní evropané se spokojí jen s naftovou verzí. Ano uznáváme, že výkon 257kw(344koní) a 700Nm u 3.0TDI není málo a navíc to bude doplněno elektronickým turbodmychadlem, takže se jedná o mildhybrid, který určitě bude umět „napodobit“ sportovní jízdu. Nicméně předchozí generace Audi S6 s motorem 4.0TFSI disponovala výkonem 331kw (450koní) a tak razantní snížení výkonu opravdu není zvykem a zůstává nad tím rozum stát. Stejným výkonem 331kw tedy 450koníky bude disponovat právě verze 2.9TFSI, která ale není určená pro Evropský trh.

Tak nějak nevíme, co si o celé této situaci myslet a upřímně by nás zajímalo, zda si toto opravdu vyžadují zákazníci nebo je to výsledek omezení a zákonů, které platí v EU. Ať už je to jakkoliv, pro nás je to docela zklamání a ukázka, jak špatným směrem se tento trh pro všechny milovníky pořádných sportovních vozů vyvíjí. V komentářích jsme už také viděli narážky a vtípky na téma Audi RS6 3.0TDI 420hp a tak podobně. Tou největší třešničkou na celém dortu jsou falešné kocovky výfuku, jelikož se na internetu objevila fotka údajného nárazníku z nového modelu a tak jen zbývá doufat, že je to celé jen opožděný a nepovedený aprílový vtip. A jentak mezi náma, ty černé senzory ve stříbrné masce způsobují, že Audi působí jako by měla vymlácené zuby a spousta automobilek je důkazem, že to jde udělat i mnohem elegantnějším způsobem.

Zdroj: AUDI