V ČR jezdí Nissan GT-R Liberty Walk s výkonem 1 200 koní. Co vše nám o něm majitel prozradil? [ROZHOVOR]

V patnácti letech si poprvé čuchl k tuningu. Jak sám Dawe říká, od té doby ho to nepustilo. Od Škody 120 ušel pořádný kus cesty a přes BMW M3 se dostal k autu, které na silnici rozhodně jen tak nepotkáte. Ve své garáží má totiž jednu velkou vzácnost – Nissan GT-R Liberty Walk.

 Celá stavba trvala prakticky dva roky. Pod kapotou je 3,8litrový šestiválec, ale sériového na něm nenajdete prakticky nic. Zůstal pouze blok motoru, nové jsou vstřiky, pumpa, písty, ojnice a samozřejmě větší turbodmychadla. I převodovka je jiná – celokovaná. Výkon je zhruba 1 200 koní, ale jak Dawe (majitel auta) sám říká, myslím, že tam bude i o sto koní více. Omezovač je sundaný, takže motor se dá přetočit, standardně však točit osm tisíc otáček mu nedělá problém. A takový výkon samozřejmě nebrzdí nic jiného než karbon-keramické brzdy od AMS Performance o zvětšeném průměru 400mm. Takto upravené bestie dokáže napráskat i Bugatti Veyron. Však zrychlení z klidu na sto proběhne za méně než dvě sekundy. Co všechno nám Dawe ještě prozradil?

Jak a kdy jsi se dostal k tuningu?

To už začalo v raném dětství. Kolem 14 – 15 letech měl kamarád Škodu 120. Jmenoval se Radek a byl do toho auta blázen. Škodu 120 mu koupil otec a my jsme ji začali “ladit”. Pak jsme šli přes Škodu Felicii dále. To byl můj první impuls, kdy jsem se dostal k tuningu a začalo mě to bavit.

 Jak tuning ovlivňuje tvůj život?

Myslím si, že neovlivňuje. Minimálně ne moje soukromí. Jediné s čím musím počítat je, že jsem středem pozornosti. Kdykoli s GT-R Liberty Walk přijedu, tak všude je dav lidí. Všichni se na mě koukají, ptají se na cestě na mě lidé mávají a tak podobně. Jinak mě to vůbec neovlivňuje. To že mi lidi auto chválí je naopak příjemné.

Jaké bylo tvé první vytuněné auto a co jsi na něm upravil?

 První auto, které jsem stavěl a zároveň vlastnil, tak bylo BMW M3 E46. Hodil jsem tam laďáky…

Celý rozhovor najdete v první čísle časopisu Drift&Tuning.