Umí si zabrumlat a na stovku vás vystřelit pod 5 sekund. I to je první hybridní AMG

Nemusíte se nám to líbit, ale fakt, že ostré sportovní modely dostanou elektrifikovaný pohon je prakticky jasné. Už v minulosti takové Porsche 918 Spyder, McLaren P1 či LaFerrari používali elektrifikované pohonné jednotky. Jedním z těch dostupnějších modelů, které pro svůj pohon také využívá elektřinu je první hybridní AMG – Mercedes E 53 AMG.

Je vám asi jasné, že elektřina zde není od toho, aby tohle auto jezdilo za pár litrů. Je zde z úplně jiného důvodu. Aby auto jelo doslova co nejvíce. A také že jede. O pohon se stará řadový benzinový třílitrový šestiválec. S nárůstem výkonu pomáhají dvě turbodmychadla a elektrický kompresor. Výsledkem je 435 koní. Elektromotor neboli EQ Boost, který je v autě k dispozici dává dalších 22 koní. V součtu tedy máte na pravé noze k dispozici 457 koní a 520 Nm. Na stovce jste za 4,5 sekundy.

Na pár dní jsme si auto mohli vyzkoušet i my. Po zvukové stránce to není takový chuligán jako třeba BMW 440i s výfukovým ústrojím od M Performance. Zvukový projev Mercedesu je takový elegantnější, serióznější, ale rozhodně ne špatný. Kolem čtyř tisíc otáček pustíte plyn a auto si krásně zabrumlá. Více se dočtete už z kraje roku v novém čísle Drift&Tuning.