Škoda Kodiaq RS – příjemné, prostorné a nesportovní auto s ambiciózní cenovkou

Nemá to nic společného se sportovním autem, ale dalo by se říci, že cokoli od Škody Auto má na sobě logo RS, tak se prodává jako housky na krámě. Jednoduše jde o oblíbené modely, ať se jedná o Škodu Octavii RS nebo Kodiaq RS. A právě nejnovější přírůstek do rodiny RS se nám dostal do ruky, tak jsme ho trošku provětrali. Vím, že tohle není žádný lahodný šálek kávy, že pod kapotou není šestiválec a jízda bokem Kodiaqu nic neříka. Ale Škoda Auto má takovou pozici, že cokoli s logem RS je velmi diskutované témá. I proto jsme vás o nové RSo nechtěli ochudit.

Pojďme si říci, že ačkoli ani Škoda Octavia RS není sportovní auto, není takový problém z běžné Octavie RS udělat něco daleko zajímavějšího. Krásným důkazem byl Project Car pro minulý rok projektu Tuning Bezpečně!. Je možná jen otázkou času, kdy se do podobné úpravy pustí někdo i s Kodiaqem RS. Tato verze se prodává velmi dobře a já vám hned řeknu proč. Kodiaq není malé auto a ve chvíli, kdy tam naložíte celou rodinu a zavazadla na prodloužený víkend, pak se vám nějaký ten výkon hodí. Ne že bych 240 koní, které Kodiaq RS má, vám vyrazil dech, ale auto má konečně dostatek výkonu. 

Nejsilnější verze Kodiaqu je příjemně naladěná. Motor si při dálničních přesunech řekne zhruba o osm litrů. Osobně bych si dokázal představit trošku nižší spotřebu, ale aerodynamika i hmotnost se zde podepisují. Pohodář, který má chytré nápady a je příjemným společníkem, ať už jedete k moři nebo zimní dovolenou. Asi tak bych charakterizovat Škodu Kodiaq RS. Samozřejmě, že nechybí ani Simply Clever řešení jako je škrabka na led ve víku nádrže nebo spousta držáků na různé věci v interiéru. Prostě Škoda Auto.

Prostoru, ať už sedíte na předních nebo v druhé řadě sedadel, je dostatek. Ve chvíli, kdy si koupíte sedmimístnou variantu, tak to na třetí řadě moc velká sláva nebude, ale děti nějakou tu cestu zvládnou. Zavazadelník pojme 725 litrů, popřípadě 1960 litrů, když sklopíte zadní sedadla. A to už jednoho tatínka od rodiny jistě potěší.

Na skok k motoru. Pod kapotou je naftový dvoulitrový čtyřválec bi-turbo, který je naladěný na 240 koní a 500 Nm točivého momentu. Jedná se o čtyřkolku, která standardně využívá pohon předních kol, který v případě potřeby připojí i zadní nápravu. K dispozici je pouze sedmistupňová převodovka DSG. Ve finále byste do Kodiaqu manuál asi ani nechtěli. Sednete, nastartujete, zařadíte a jedete. Před volantem najdete digitální štít, takže si ho můžete přizpůsobit svým potřebám.

 

Osobně nemám rád červenou barvu, ale Kodiaq se mi v tomto laku líbil. Ostatně jako 20palcová kola Xtreme z lehké slitiny. To je jeden z několika poznávacích znaků, že kolem vás nejede pouze Kodiaq, ale Kodiaq RS. Loga RS najdete na masce chladiče na víku zavazadlového prostoru, na volantu, sedačkách i voliči převodovky.

Nemám SUV v oblibě, ale rozumím tomu, proč se jich tolik prodává. Kodiaq v podání Škody Auto byl trefou do černého a právě na Kodiaq RS spousta lidí čekalo. Ani ne kvůli tomu, že by nutné potřebovali mít verzi RS, ale 240 koní k tomuhle autu prostě patří. Jedině v tu chvíli nemáte nějaký problém s dynamikou, předjížděním a tak podobně. Ve finále je tedy Kodiaq dobré auto. Má technologie, příjemný podvozek, spoustu prostoru a také ambiciózní cenovku, která startuje na 1 189 000 Kč. A hlavně pamatujte, neberte Kodiaq RS jako sportovní auto, pak s ním budete spokojeni.