Popovídali jsme si s českým drifterem Ladislavem Bezouškou [ROZHOVOR]

Jestli patříte mezi pravidelné diváky a fanoušky driftovací scény v České republice, pak vám jméno Ladislav Bezouška rozhodně není cizí. Jak moc se podle Ladislava Drift v České republice posunul a co je nejdůležitější pro začínajícího driftera? Na to vše jsme se ho zeptali.

Kdy jsi s driftem začínal, popřípadě jak ses k němu dostal?

 S driftováním jsem začal již v mládí, kdy jsem s mým tátou a bráchou v mých asi 13 letech chodili jezdit na velký plac s Volhou. Jen jsme tomu v té době neříkali driftování, ale smykování, psal se rok 1988.  S Volhou se na sněhu jezdilo pěkně, vůbec jí nevadilo projet nějakou tu díru a absenci samosvorného diferenciálu nahrazovala její váha. Když jsem si pak po pár letech udělal řidičák a pořídil první vůz Fiat 125p 1,5 vše již šlo velmi hladce. Potom přišel na řadu Ford Taunus 2,0, a to už byla zas o něco lepší písnička. Ale je nutné podotknout,  že se s těmito slabými vozy bavíme o mokrém nebo zasněženém povrchu. Na suchu bylo možné hodit leda tak nějaký malý smyk, ale to bylo tak maximálně všechno, víc se s tímto nářadím dělat nedalo.

Pamatuješ si auta, která jsi vystřídal? Jaká byla tvoje srdcovka?

Těch aut bylo opravdu hodně, od Volhy, na které jsem se učil jezdit, až po Fita 125 p, Ford Taunus 2,0, Mercedes 124, a 190, o mých předokolkách se nebudu ani zmiňovat, na blbnutí na sněhu dobrý, ale tím to končí, no a nakonec jsem skončil u mého prvního BMW E34 525 tds, které na smyky nemělo v té době konkurenci. Jeho vyváženost mezi oběma nápravami byla téměř 50%, a to auto se vodilo samo.

V roce 2005 jsme pořídili s bratrem Stanislavem nabouranou E30 325i chrome, kterou jsme opravili, a poprvé se s ní účastnili oficiálního driftování v Sosnové.

V čem aktuálně jezdíš, popřípadě budeš jezdit další sezonu?

Aktuálně jezdím třídu Pro, s vozem BMW E30 M3 s motorem S38B36 Turbo s výkonem 731 koní a 850 N.m. Velkým problémem jsou komponenty, pro přeplňování.  Na tento motor se nedá pořádně nic sériově vyráběného koupit. Vše je domácí velmi náročná ruční výroba. Vozidlo dostane nový obleček a dojde k vylepšení některých zavěšení, zesílení poloos a podobně…

Celý rozhovor najdete ve vydání leden / únor 2019