Opel Manta z roku 1973 má styl a pod kapotou motor Volvo s výkonem 578koní a 706Nm

Youngtimer kupé Opel Manta v dnešní době na cestách už skoro nepotkáte ačkoliv se jich během pěti let vyrobilo skoro půl miliónů. Ve svých letech se jednalo o velmi chtěný a oblíbený sportovní vůz. Má také velmi početnou základnu skalních fanoušků v celé Evropě, ale také ve zbytku světa. Svou roli na všem jistě sehrál také německý film Manta, Manta natočený v roce 1991, který si na ČSFD stále drží vysoké hodnocení 71%. Pro zájemce, kteří ještě tento film neviděli přikládáme na konci článku trailer.

Teď si ale něco pojďme říct o této dost výrazně upravené Mantě s motorem Volvo pod kapotou. Na autě je kompletně upravená karoserie a nelze přehlédnout výrazný oranžový lak s kódem barvy OPEL 529 ORANGE. Pod kapotou je swapnutý motor Volvo B230 s celou řadou performance úprav. Spousta těchto úprav a změn je custom z rukou a hlavy stavitele a zajímavé je také spojení turba a kompresoru. Je zde totiž turbodmychadlo Garret GT-40 a také kompresor Eaton M62 s vlastním systémem řízení proudění vzduchu mezi kompresorem a turbem. V motoru byly použité kované písty Venolia, zapalovací cívky Mercury F1, vlastní mechanické nastavení ventilů, vlastní intercooler nebo třeba wastegate s 50mm ventilem.

O správný chod celého vozu, se stará programovatelná řídící jednotka Autronic. Motor je napojen na manuální převodovku původem z BMW a použita byla závodní spojka Tilton 185mm. Takto nalazený vůz dosahuje výkonu 578 Hp při 6300 ot/min a více než 500 Hp je dostupných v rozmezí od 5200 do 7700 ot/min. Co se krouticího momentu týče tak je maximální hodnota 706 Nm při 4900 ot/min a přes 600 Nm od 4300 do 6600 ot/min, což zavání opravdu dobrou jízdní dynamikou. Na voze je také brzdový systém z Chevrolet Corvette ZR1, schovaný za BBS hořčíkovými ráfky o rozměru 9,25 x 19”. Celková váha tohoto sportovního kupé je 1050kg.

Tento kousek pravděpodobně za svůj život již prošel větším množstvím variant a úprav. Dokonce jsme na facebooku ALK Racing objevili fotku hořícího vozu, ale žádné další informace, takže nevíme zda vůz někdy v minulosti takto hořel. No u nás je verdikt o tomto kousku jasný. Je sice pravda, že máme lehkou slabost pro oranžovou barvu, ale i tak se nemůžeme zbavit dojmu, že je to nejlépe upravená Manta, kterou jsme kdy viděli. Takže za nás, všechny palce nahoru pro tento vyšperkovaný projekt.

Zdroj: GO WITH SOLOALK RacingStahlgrenDesign, Foto Michael Holt VMAX

Tagy: