Masakr na osmou? BMW M8 je skutečností

BMW zahajuje svou první ofenzivu do světa luxusního automobilismu novým kvartetem vrcholných vysokovýkonných sportovních vozů, jež kombinují inovace v oblasti pohonu a podvozku s cílem zajistit jízdní dynamiku nejvyšší úrovně.

 Vysokootáčkový motor V8 v novém BMW M8 Coupé, novém BMW M8 Cabrio a dvou modelech Competition je výkonnější než dříve, disponuje nejmodernějšími technologiemi a je umístěn v dynamickém základu, díky němuž si M modely vybudovaly svoji reputaci. 4,4litrová pohonná jednotka s technologií BMW M TwinPower Turbo představuje přesvědčivou kombinaci reakcí na sešlápnutí plynového pedálu ostrých jako žiletka a horečné touhy po otáčkách a neutuchajícím přísunu výkonu v nebývale širokém pásmu otáček.

Pohonná jednotka si nejvyšší točivý moment udržuje až do 5800 1/min a generuje maximální výkon 460 kW/625 k v 6000 1/min, čímž dává ještě více vyniknout svému závodnímu a vysokootáčkovému charakteru. Ohromný zátah motoru doprovází strhující zvukový doprovod, který vychází z pro tyto modely specifického výfukového systému. Zdvojené vedení výfukového potrubí vede do velkých tlumičů a spaliny výfukový systém následně opustí obvyklým M způsobem se dvěma páry koncovek výfuku, kdy každá z nich má průměr 100 mm. Dvojice výfukových trubek je z větší části rovná a má velký průřez. Pro snížení emisí pevných částic je každá větev vybavena zážehovým filtrem pevných částic.

M brzdy s dvoudílnými kotouči, standardně dodávané pro nové BMW M8 Coupé, nové BMW M8 Cabrio a modely Competition, poskytují špičkovým brzdný výkon. S jejich minimální hmotností ve srovnání s konvenčními brzdovými systémy se pojí podstatně nižší neodpružené hmoty, přinášející lepší ovladatelnost, více citlivosti a stabilní brzdný účinek i při vysokém zatížení.Odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením vpředu mají průměr 395 mm a spolupracují se šestipístkovými pevnými třmeny.

Zadní brzdy s kotouči o průměru 380 mm jsou vybaveny jednopístkovými plovoucími třmeny. Volitelně dodávané karbon-keramické brzdy s 400mm kotouči vpředu a 380mm vzadu poskytují ještě větší brzdnou sílu, lepší odolnost proti vadnutí a posílenou tepelnou stabilitu, nemluvě o minimální náchylnosti k opotřebení.