Detailně upravené BMW E30 V10 twin-turbo je pěkně ostrý závodní nástroj

Z Norska už jsme viděli několik hodně zajímavých projektů a toto BMW se určitě v archívu zařadí mezi ně. Odd Gunnar Kjøniksen si posledních pět let staví a ladí svůj oranžový peklostroj a celou stavbu „třícy“ vzal opravdu důkladně. Původně se jednalo o BMW E30 318i z roku 1988, které kompletně odstrojil, vyvařil a nalakoval. Rovnou došlo také na upevnění bezpečnostního rámu a firewallu. Předělat musel také velikost tunelu, aby se vešel do auta nový větší motor.

Pod kapotou se usadilo srdce 5.0L V10 (S85B50) se dvěma turbodmychadly. Motor také prošel kompletní úpravou a je nyní postaven výhradně ze sportovních dílů, došlo na kované písty, ostré vačky, ventily, ojnice a další díly. O ovládání a komunikaci celého vozu se stará programovatelná řídící jednotka MoTeC M150 ECU. Celkově je motor nalazen na šílených 1276koní a 1375Nm, při tlaku 1.5baru (21,7psi) a to je i na závodní vůz docela vysoká hodnota. Samozřejmě je auto výrazně upravené i zvenku a zádi dominuje nepřehlédnutelné křídlo a celý vůz je výrazně rozšířen stylovým bodykitem.

Zdroj: Engine Swap Depot, Odd Gunnar,