BMW M140i – skvěle namíchaný koktejl

Jestli patříte mezi milovníky masa tak jako já, pak se asi nebudete divit tomu, že občas s úsměvem na tváři říkám, že nejlepší příloha k hovězímu steaku je kus dobrého kuřecího. Nepohrdnu ani nějakou grilovanou zeleninou. Holt každý můžeme mít na dokonalé jídlo trošku jiný názor. Avšak co se týká automobilu, tak věřím, že tady se velká část lidí shodne. A jak by takový správný recept měl vypadat? Myslím, že testované BMW M140i vše dokonale splňuje. Až na jeden jediný problém…

Nebudu chodit kolem horké kaše a přiznám se, že designově se mi BMW řady 1 příliš nelíbilo. Takové 440i je úplně jiná liga. Jenže všechno podstatné pochopíte, jakmile si sednete za volant. Bočnice, které obepnou jak mne, tak mé o několik desítek kilogramů těžší a větší kamarády. I sedák si můžete prodloužit dle své libosti. Věřte, že pozici za volantem najdete jedna dvě a jakmile poprvé nastartujete motor, pak se vám jedničkové BMW po designové stránce nemusí líbit sebe víc, ale brzy vše pochopíte. Benzinový třílitrový šestiválec se s pomocí výfukové soustavy od M Performance rozbručí a vám rázem rostou koutky směrem vzhůru. Po zahřátí motoru se pak budete už jenom a jenom smát. Nejen ze zvukového doprovodu, ale z jízdních vlastností, které tohle auto má.

Na úvod doporučuji zvolit volnější tempo, seznámit se s podvozkem či manuální převodovkou, která není tak mechanická, jak bych čekal. Ano, čtete správě, v testovaném autě byla manuální převodovka, která výkon 340 koní posílá na zadní nápravu. Není to ráj? Není, rájem se to stane, jakmile si vypnete stabilizaci. Ano, BMW M140i je koktejl, kde hlavní ingrediencí je 340 koní pod kapotou, kterou si namixujete s manuální šestistupňovou převodovkou, pohonem zadních kol a máte před sebou takový drink, který musí chutnat každému.

Sešlápnete plynový pedál, řadíte za dva a pedál držíte až na podlaze. Otáčky rostou, zátah až tolik nenarůstá, protože BMW se povedlo motor naladit tak, že má skoro až atmosférickou křivku. Ať už sešlápnete plynový pedál při jakýchkoli otáčkách, motor ihned reaguje a bez jakékoli špičky se nechá točit až k sedmi tisícům otáčkám. V tu chvíli vyšlápnete spojku, dáváte další rychlost a jedete dál. V první pěkné zatáčce vám i režim Sport+ dovolí lehce hodit zadkem a pokud si věříte, pak si stabilizaci můžete vypnout komplet. Tohle je prostě něco, co si brzy už nebudeme moci užít…

Celý test najdete ve vydání leden / únor 2019