Audi SQ8 oficiálně. Už jsme se na ní byli podívat

Není tomu tak dávno, co Audi uvedlo na evropský trh modely S6 a S7, které si však koupíte pouze s naftovým motorem pod kapotou. Pro jednoho milovníka benzinu je to samozřejmě věc, kterou slyšet nechtěl. Ale Audi možná bude mít připravenou medicínu právě pro zákazníky, kteří mají rádi benzin. Ale to až někdy později. Ovšem takové Audi SQ7 je nesmírně oblíbené a právě představené Audi SQ8 na to bude chtít jenom navázat.

Ano, Audi světu ukázal model SQ8. Na zádi čtyři koncovky výfuku, možnost karbonových brzd a hlavně osmiválec pod kapotou. Konkrétně čtyřlitrový naftový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel je krásný kus techniky. Turbodmychadla jsou umístěny mezi válci, což zlepšuje reakce na plynový pedál. Nejprve se roztáčí první turbodmychadlo. Druhé se o své slovo přihlásí okolo 2 200 otáček. Samozřejmě po vzoru Audi SQ7 i SQ8 je vybaveno elektricky poháněným dmychadlem, díky kterému má motor zabírat prakticky od nulových otáček. A už v Audi SQ7 to fungovalo skvěle.

Maximální výkon činí 435 koní a užívat si ho můžete v rozmezí 1250 – 3250 otáček. Doslova mamutí je točivý moment, který se zastavil na hodnotě 900 Nm. O skvělé dynamice mluví i zrychlení z klidu na sto, které zvládnete za 4,8 sekundy.

Audi pracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou tiptronic, která přenáší výkon na všechna čtyři kola v poměru 40:60. Audi SQ8 standardně stojí na kolech o velikosti 21 palců (285/45), ale preferujete-li o jeden palec větší kola, pak vám je Audi rádo nabídne. V interiéru se oproti Audi Q8 neodehrálo mnoho změn. Samozřejmostí jsou loga SQ8.