Audi SQ7 – první seznámení s pekelně rychlou stodolou

Má sice naftový motor pod kapotou, ale jedná se o čtyřlitrový osmiválec, který je naladěný na 435 koní a 900 Nm točivého momentu. Samozřejmě, že mluvím Audi SQ7, které nedávno prošlo modernizací a my jsme se s ní dnes mohli krátce svézt.

Design nechám úplně stranou, protože jde o individuální záležitost. Mě osobně se mi nelíbí nová záď a asi bych na trhu našel designově i zajímavější kousek. Jenže ono to všechno není jenom o designu. Pokud potřebuje velké SUV s naftovým motorem, ale pořádným výkonem, tak Audi SQ7 může být skvělou volbou. Už před faceliftem se na tento motor pěla jedna óda vedle druhé. A po právu. Nebudu vám lhát, za volantem cítíte velkou hmotnost, kterou musí motor rozhýbat, popřípadě brzdová soustava zastavit. Hmotnost ani fyziku prostě neošidíte, ačkoli se Audi SQ7 snaží, jak to jen jde.

Pocitově akcelerace z klidu není až tak rychlá. Autu trvá, než se tak nějak nadechne, ale potom vás zarazí do sedačky a zrychlování není problémem ani v rychlostech, které můžete legálně používat na německých dálnicích. Ačkoli jde o pořádnou stodolu, tak SQ7 se celkem odvážně vrhá i do zatáček. Ano, její limit je někde jinde než u malého hothatche, ale do SQ7 můžete posadit celkem sedm členů posádky a vyrazit na dovolenou. V podstatě jde o praktické auto. Když se snažíte, hovorově řečeno, vybláznit na okresních silnicích, tak auto tak dobře necítíte jako například modely od BMW. Tak nějak jsem přemýšlel, kdo je vlastně cílová skupina. Půjde především o zákazníky, kteří nejvíce času tráví na silnicích nebo rychlostních komunikacích a prostě chtějí rychlé naftové auto, které budí respekt. A Audi SQ7 ho opravdu budí. Minimálně pokud jste s ním někdy měli čest. Poté moc dobře víte, že pružné zrychlení této (v dobrém slova smyslu) stodole nedělá problém ani ve vysokých rychlostech. Čím vás může SQ7ka zaujmout je také spotřeba. S trochou snahy se v klidu vejdete i pod deset litrů nafty na sto kilometrů. A to je více než slušné! 

Nějakým technologiím se zde věnovat nebudu. Chápu, že velká většina z vás by prostě jen sedla za volant a šla tohle SUV prohnat. Zmíním jen, že modernizace přinesla interiér, který známe například z Audi A8 a dalších modelů. Tím myslím dva displeje umístěné na středové konzole. Samozřejmě nechybí ani věci jako je adaptivní tempomat a tak podobně.

Audi SQ7 je prostě stodola! Stodola v tom dobrém slova smyslu! Stodola, které umí být v přímce neskutečně rychlá, jiné dny na své rozměry zase úsporná a vlastně i ideální společnicí na rodinné výlety. Vím, že dokonale univerzální auto neexistuje, ale pokud vám vaše drahá polovička dá při výběru nového auta podmínky jako „prostorné SUV s naftovým motorem pod kapotou“, tak možná zde máte velmi horkého favorita na pořízení, protože občasný adrenalin vám Audi SQ7 do žil zvládne zaručeně napumpovat. Cena startuje na 2 566 900 Kč včetně DPH.